ÄNTLIGEN KLAR!

Uppsatsen är inlämnad idag och det känns så jävla bra. Stoooor lättnad. Fast den varade inte skitlänge, har ju massa annat att göra nu, men i och för sig inte nåt lika krävande.

Sista dagen på medicinen också. Var hos doktorn igår. De visade in mig i rummet o säger "He'll be right with you". 45 minuter senare vaknar jag av att dokton knackar på dörren, kommer in o ber om ursäkt för att han var LITE sen...  I alla fall så  tänkte jag och Alin fira att våra uppsatser är klara och att jag inte har inte-dricka-alkohol-droger i korppen imorgon med några öl, o hoppas på att jag kan dricka dem och behålla det också. Finns så många härliga barer här, även om man saknar stammishaket Bishops Arms i Helsingborg. Och det finns så mycket folk man kan garva åt. Om man tycker att Knutpunkten i stan är kul, så är det ingenting i jämförelse med vilka dårar som går lösa på gatorn här =) Man tror man sett det värsta, men alltid kommer nån annan o toppar det även om man trodde det var omöjligt.

Hänt i veckan: Inte mycket. Börjar bli trött på min hörna av köket som jag varit fastkedjad vid en vecka känns det som. Men tog en paus i söndags och hakade på Alin upp till hennes polare Jack. Jag blir så ledsen när folk har så jävla schyssta lägenheter, jag vill bara bo där! Hade en grym takterass med så jävla schysst utsikt över havet o bergen, utan att det var nån lyxlägenhet liksom. Satt där o smuttade på mitt glas vin i en evighet för att inte bli full haha =) Satt där tills solen gick ner bortom bergen och tills thaimaten vi beställde hem kom en timme o tio minuter efter vi ringde. Kul att träffa lite vettiga männsikor som bor här och inte är studenter. Jag är trött på studenterna här, alla är som kopior. Inte konstigt alla amerikaner tror att alla svenska tjejer är blonda, för det känns som om att samtliga Sveriges blonda tjejer har flyttat hit för att erövra Hollywood eller nåt.

Har inga kul bilder, men här är lite random över LA...


Uppe kring Beverly Hills och shopping-gator


Pico Boulevard som vi bor på. Downtown LA i bakgrunden


Vet  man inte att man är i USA, så vet man ju när man ser reklam som denna =)


Rodeo Drive


Det var visst nåt slags presidentval här för en tid sen


Äkta amerikansk trailer park =) Den här var den lyxigaste av dem alla.

Klockan är 00.27 och jag ska REDAN sova. Nåt har hänt, jag somnar så tidigt nuförtiden och har gått upp tidigt också. Iofs får jag både ha väckarklocka och beställa väckning av Martin varje morgon.

Fick mammas paket på posten idag!! Tackar så hemsk mycket för det, speciellt för godiset =) =) =) . Hon fick ju skicka hit nya linser till mig, de jag bär nu är ju från stenåldern. Man fick inte köpa nya här heller utan att först göra en synundersökning som kostade minst 1500 spänn. Förvånad egentligen? Nej. 

Kommentarer
Postat av: Mammis

Varsågod! Tänkte att du saknade vårt godis lite.. =)

Passa nu på och njut för nu är det snart slut!

Hahaha det rimmade ju. =) Men det kommer alltid nya äventyr !

Puss o Kram

2009-05-13 @ 11:45:13
Postat av: Sanca

Kul att du fick lite tid över för öl och vin och umgås med normalt folk! =) Behövs lite paus ibland för att ta nya tag.... fan vad jag predikar som om jag skulle va så jävla duktig... sup för fan mer kvinna! =)

Ööö.. jag är skitröksugen och sitter på en jävla flygplats där man inte ens får röka utomhus! Puss

2009-05-14 @ 06:17:09
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Mar

Ja, jag har kant pa dig att ditt liv senaste veckorna har varit en Noren-pjas, baserat pa ett Bergmanmanus. Men nu ar det mer clownen Manne, som har lillstrumpa som gast! Eller ja, om det ar riktigt sa kul vet jag inte.



Men det ar bra att ha sadan tider med. Dels for att man uppskattar en utsikt och ett glas vin mycket mer, samt att man vaxer lite.. shit vad vuxen jag later... fast jag klarar mig nog, jag namnde ju clownen Manne.



Ta med kameran sa jag kna ta lite bilder dar du ar med i bilden med. Da blir Lotten glad =)

2009-05-14 @ 17:05:26
Postat av: Anonym

Ja, jag har kant pa dig att ditt liv senaste veckorna har varit en Noren-pjas, baserat pa ett Bergmanmanus. Men nu ar det mer clownen Manne, som har lillstrumpa som gast! Eller ja, om det ar riktigt sa kul vet jag inte.



Men det ar bra att ha sadan tider med. Dels for att man uppskattar en utsikt och ett glas vin mycket mer, samt att man vaxer lite.. shit vad vuxen jag later... fast jag klarar mig nog, jag namnde ju clownen Manne.



Ta med kameran sa jag kna ta lite bilder dar du ar med i bilden med. Da blir Lotten glad =)

2009-05-14 @ 17:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0