Mysteriet om den försvunna chokladkakan

Vi gjorde en beställning hos Alin när hon åkte till Ikea, som jag skrev sist. Ordern löd så här:

 

Debbie: Tre påsar Ahlgrens bilar, 1 Marabou-choklad
Malin: 2 Marabou-choklad, 1 påse bilar.

 

Vi var hur lyckliga som helst när vi fick det o en påse bilar försvann ner i magen ganska fort. Vi har ju suttit här o varit jäkligt skoltrötta o bara sugen på massa godis o när jag då var den som varit snålast o sparat på mitt choklad allra längst, så sa jag ”vi käkar upp mitt choklad nu”. Jag gick för att hämta det i lådan vid min säng, där jag var helt säker på att jag hade lagt det, men kunde inte hitta annat än en jäkla massa bilar.


Jag skämtar inte, jag letade som fan efter det där jävla chokladet i vad som kändes som dagar. Vi tog upp diskussionen för femtionde gången den dagen, vi ville verkligen alla ha, vi betedde oss nästan som om vi vore sockerberoende!!  =) Vi tre står i rummet o undrar hur man bara kan lyckas blir av med det sådär, men samtidigt har vi heller aldrig återfunnit fjärrkontrollen till tvn, som plötsligt var borta en vacker dag. Började undra om det finns en mini-bermuda-triangel här också, precis som det fanns i Pamelas bil innan den brann upp. Jag säger nåt i stil med ”men vi hade tre choklad, o du tog två malin o jag vet att jag höll i ett men måste lagt det typ längst in i garderoben eller nåt av misstag”. Då ser man Alins min förändras o hon börjar skratta o säger typ ”Tre? Så du skulle ha två choklad, Malin?” Då går det upp för alla att det tredje, extremt efterlängtade chokladet, aldrig existerat och jag dör av både skratt, sorg men även lite lättnad. Vafan liksom!!

Trots det har jag kommit så långt som in på lördag/söndag natt nu o way beyond läggdags enligt de flesta, men jag kommer ändå inte kunna låta bli att kolla på Lost nu. Helgen summeras med plugg, utgång igår efter två flaskor vin + lite öl o god mat som Alin lagade åt oss här hemma. Hollywood i all ära, men klubbarna där är inte riktigt min grej. Jag menar, jag har stått ut med Cardinal i Helsingborg, men det här är lite väl ytligt o för jävla drygt, men kan säkert vara kul om man hade varit mindre än fem personer per kvadratmeter o man hade kunnat ha en chans att utbyta ett o annat ord med de man önskar prata med. Och inte minst ligger jag nästan på dödsbädden i brist på bra musik. 

 

Fr.v: Full albino, Krutmormor och Molly

Iaf, så ser det ut som om att jag ska på en festival under mitt spring break i april, nåt som skulle motsvara ett mindre Roskilde, men lite sämre, men med minst lika knasig line up. Couchella heter stället, vi får se hur det går då! =) Ingen entré med bag-in-box-vin i alla fall! =)

 

 

[+]

Planer på Couchella, Hawaii, Las Vegas
träningen
bra rumskamrater

[-]

Kallt väder fortfarande
Verizon och internetanslutningen
Stress i skolan
valutakurser
dyr telefonräkning
16-dollars drinkar i Hollywood
rasistiska negrer o andra ”det-är-så-jävla-synd-om-oss”-folk

Jag vill hålla minuslistan kort, så jag stannar här medan jag kan. Vill inte bli misstagen för en negativ person =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahhaa, kan tänka mig att det är massa ytligt folk där! =) Men men, vad ska man göra, de finns överallt tyvärr, men shajt vad trist att höra att klubbarna är så trista... VA FAN lixom.. du ska ju locka en massa.

Sen måste jag säga att det var kul att se foto på tjejerna, men vi längtar oss sjuka här efter att få se ert boende, Lupe och definitiv ert Dead-Like-Me-frulle-place!

Sammanfattat: VI VILL SE, MERA FOTO! VI VILL SE, MERA FOTO!!!

2009-03-09 @ 11:53:46
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Anonym

OMG. Bra lineup på den festivalen! Du måste gå! Det hade jag gjort! Hoppas allt är bra med dig, du verkar ha det gött! Piss & Kräm

/Johan

2009-03-10 @ 18:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0