Psykbryt

Sitter o har det jävligt bra under midnattstimmen. Huset är varmt, så in i helvete, men det ska man vara tacksam för i sådana här vintertider! Svettas lite sådär lagom i köket framför datorn med Pantera i lurarna o utan stress i kroppen. Det är ju stunder man ska ta vara på! =) Öl och en väldigt mycket bekvämare stol ligger dock högt på önskelistan just nu.

Kan ju koppla av nu när jag gjort skitgöra hela dagen. Eller ja, det har ju varit lärorikt och inte minst så har man testat nerverna riktigt ordentligt. Jag har en uppgift i design-klassen att göra en planritning över palatset jag bor i. Låter ju hur simpelt som helst eller hur, men välkommen till USA!!! Landet där man helst ska göra allting så jävla mycket svårare än vad det behöver vara. Det finns ju inget som heter meter-systemet här. Nämnde för läraren att jag inte riktigt hängde med på deras skruvade system, men hon sa ”sorry, can’t help you!” Nä, tro fan det.
Har suttit här o studerat min linjal o alla måttgrejor jag köpt och försökte komma fram till vad man kallar det som är mindre än en inch, dvs mindre än 2.54 cm, men det fanns tydligen inte, så då delar man upp det i bråkdelar istället. Här snackar vi inte millimeter alltså.
Jag har mätt varenda vägg i huset nu o det tog ju sin lilla tid att rita upp allt, speciellt eftersom det ska bli rätt också och detta 40-talshuset har de mest konstiga vråerna som bara fuckade till det för mig hela tiden.  Fick några mini-psykbryt på vägen, men nu känns det bra. Nu ska jag bara rita om allt igen lite snyggare =)

 

Helgen var inte mkt att hurra för. Dåligt väder, massa plugg. Hamnade på ett ganska schysst köpcentrum i lördags dock o handlade lite kläder (en klänning, ett linne och en bh). Lupe och Miguel hämtade upp oss och insisterade på att bjuda på käk. De tog oss till In-and-out Burger… wee! Lupe sa han ville visa oss ”a typical american meal”. Man bara jo tjena! Jag försökte påpeka att vi visste vad junk food är och att vi har Mc Donalds och Burger King i Sverige. Då fick vi kommentaren ”Don’t even go there…” av Miguel som sa att det inte var nånting i jämförelse med stället vi var på nu. Burgare eller burgare liksom?? Ena flottigare än den andra möjligtvis. Men det var ju sött av dem att vilja köpa käk till oss.

 

 

Vi snackade även ganska mkt om religion, blir lätt så eftersom de är katoliker och Lupe snackar om det och historia hela tiden. Han berättade att de gått i så bra och dyra katolska skolor som lärde en respekt och disciplin. Kunde ju inte riktigt hålla med dem om att stränga nunnor med pekpinnar är det mest fantastiska sättet att gå till väga på, men visst, det är ju skrämseltaktik på hög nivå =) Han var även förvånad över hur sekulariserat Sverige är och undrade hur ofta jag gick i kyrkan och det givna svaret var ju så klart ”mostly on funerals” bara för att det var kul att se deras min hahaha =)

 

Annars var ju helgens höjdpunkter sushi, glass, bio och som sagt shoppingen. Och ska inte glömma att jag äntligen fick tag på både Pamela och Katarina genom Skype igår. Premiären innebar en sjuhelvetes uppdatering om vad som pågår och inte pågår där hemma och det var ju en del att ta in. Dock verkar ju det mesta vara sig likt, tror inte jag missar så mkt hemma just nu. Men saknar er massor! Nån mer som fortfarande är gammelmodiga och äger hemtelefon som jag kan ringa o störa på? 

 

En positiv sak mitt i allt =) Mitt hår mår jättemycket bättre i värmen. Skulle inte vilja ge Matrix-schampona all cred, för jag tror det är klimatet enbart som gjort det bättre, Hittade bara ett kluvet hårstrå på de två minuterna jag undersökte mitt hår. Hoppas det växer som fan nu med tanke på att 5 cm ( eller ca 2 inches) "råkade" komma av hos frissan innan jag åkte hit =(


Kommentarer
Postat av: Sanca

Hahahaha... mostly on funurals!! Så jävla bra... u go Sis!

Tänkte bara påminna dig om en sak... vi ska tatta oss snart om jag kommer... kan du vara så vänlig o ge mig en ungefärlig prisuppgift eller? Ni har väll varit där en gång redan eller?



An nåo... mitt hår likadant.. hatar Sverige.. torrt som fan!



wink wink

2009-03-24 @ 20:56:22
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0