Bilder och foton!

 

Har fått lite requests på bilder. Tog lite idag bara utanför huset o så när jag ändå höll på att fotografera den förbannade leksakshästen, som finns på baksidan, till en liten uppgift jag hade till fotolektionen. Lupe ”Luppen” Snål-så-att-jag-höjer-hyran har jag inte fångat på bild än, men ska göra det imorgon. Idag var han i alla fall snäll o kom in med massa mat till oss och is-latte till Malin. Jag börjar tro hon är hans favorit eftersom hon både får hundkalendrar och is-latte haha =) 

 

Livet på 18th Street

 

Huset på framsidan där Luppen bor. Vårt skjul ligger bakom den fina fasaden.

 

Mellan våra hus ligger ETT till hus, där hans syster o jättemånga systersöner bor. Miguel, Alfonso och allt vad de nu hette.

 

Här bor vi. Det är inte vi som satt stängsel runt miniträdet!

 

JÄTTEARGA hundar som skäller varje gång man går förbi dem. De bor mellan våra hus och jag kan inte låta bli att hata dem.

 

En gammal, rostig o skev leksakshäst som står på vår bakgård, som känns som om den varit med i en uråldrig karneval där alla dog och allt brann ner utom typ hästen.

 

Idag har varit en jättebra dag. Kommit ifatt i plugget o känner mig lite mindre stressad och börjar få grepp om allt nu o känner att jag faktiskt lär mig ngt kul o intressant.  Jag o Malin stack ner o pluggade på Starbucks på 3rd Street, faktiskt väldigt mycket enklare att fokusera på läxorna där nere. Kan ju nog utan någon större eftertanke konstatera att det berodde på att man inte har laptopen som lockar en från böckerna hela tiden. Men råkade jag shoppa lite efteråt?........... Ja, lite.. =)

 

3rd Street, ultimata shopping-gatan i Santa Monica

 

Fått en släng av massa saknad efter familj o vänner hemma i Sverige. Men tiden går sjukt fort o jag kommer vara hemma snart igen. Ser fram emot att träffa alla när jag kommer hem. Ser fram emot att jobba till och med, köra min kära DHL-bil o träffa de få roliga kunderna man hade.
Har ju sett några DHL-bilar här och kan ju säga att de ser ganska risiga ut. Saknar att köra bil SOM FAN!! De har ju helt knäppa regler i detta landet, surprise surprise! Man får för det första betala sjukt mycket mer om man är under 25 år och ska hyra en bil, sen om man ska köra nån annans bil, så måste man stå med som extraförare på den som äger bilen om försäkringar o så ska gälla. Och eftersom folk kör som tattare här vill man verkligen ha en gällande försäkring. Så jag fick inte ens köra Martins bil när han var här… Fegis!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bilder och foton? Är inte det typ samma sak?? Om det inte är det så har du nog glömt något av det! =P

2009-03-10 @ 18:13:50
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Annika

Kan du inte fota lite från insidan av huset med (ert, inte Lupes alltså)? Leksakshästen tycker jag är väldigt obehaglig, skulle kunna ha varit med i en typisk skräckfilm med lite clowner od. Ser jäkligt fräscht ut med gata och framsida hus! Glöm inte fota brännan när solen tittar fram, jag vill se foton på dina ränder och FRAMFÖRALLT din knäckthet :P Plugga på min vän! Du är så duktig som är i fas :)

2009-03-11 @ 01:05:42
Postat av: Molly

Är inte bilderna lite väl glamouriserade här med din nya kamera va??? HAHAHAHA.

Jaa hästen skulle lika gärna kunna va Jigsaws nya grej istället för clownen. Nähä hade du inte sett alla Sawfilmerna? Men DEBBIE!!!????

(sådär som du hånar mig när det är nån film som jag inte har sett haha)

2009-03-11 @ 08:50:21
Postat av: Sunken

Sunken vill också ha palmer:( Har du tid för nåt besök snart? Saknar Mini också!!!

2009-03-11 @ 10:09:52
Postat av: Linn

Aaaaah!! Jag som tänkte fråga vad det var för skillnad på bilder och foton, så hade självklart Sandra redan hunnit före.

Men Debbie.. Förklara nu! moahahaha

2009-03-13 @ 22:26:48
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0