Vardagsliv och Hollywood studios

Det är fan inte lätt att dela på ett så här litet hus när man är fyra tjejer, men måste säga att det går ju skitbra i jämförelse med alla mina skräckscenarion jag målade upp innan jag stack hit =)
Vi kommer ju jättebra överrens o så, det är bara att det är litet o svårt att få plats med alla våra saker, stugan är ingen stor lyxvilla alltså.
Alla som känner mig väl vet hur svårt jag har för att bo med andra levande varelser under en längre tid, men det här känns bra iaf.
För att följa Malins och Alins ständiga missbrukande av herrens namn; GUUUUD VAD BRA DET KÄNNS!!!

 

Lite bilder på hemmet:

 

Vardagsrummet. Malin sitter o skypar

 

Alin i köket. Hon skypar också =)

 

Flyktingförläggningen vi driver i ett av rummen..

 

En fjärdedel av vårt vardagsrum/hall består av skor. Jag har 8 par, de andra förmodligen lika mycket. Trodde aldrig jag hade så många, fast det innefattar ju även slitna flippisar. Det är bara två par som är kängor =) haha…



Har lovat mig själv att inte äta glass o sånt plus dricka öl mer än en dag i veckan (detta kröp fram under lite pistolhot av vår envåldshärskare Stalin) och funderar på om fredag eller lördag ska bli min dag denna helgen. BÅDE glassen o ölen står liksom i frysen/kylen o skriker efter min nu sen förra helgen, men med min nyfunna disciplin så har jag avstått hela veckan. Lätt som en plätt! =) Öl och glass är ju typ de två sakerna detta landet är bra på att producera. Och film. Men de kör stenhårt på light-öl... fy fan.

 

En bra bild som jag fick i mailen innan haha =) Synd man behöver förstoringsglas bara, men vissa är skitkul. Jag skrattar ju åt allt som ni vet.



Var i Hollywood igår o mötte upp min lärare i Set Design och hängde med henne och några andra i klassen till filmsetet hon jobbar på i Sunset Gower Studios, som är gamla Colombia Studios. Det var jävligt kul o intressant att se. Konstigt nog verkar jag vara den enda i min klass som sett i princip varje avsnitt av Heroes, 90 % har inte ens sett ett enda avsnitt, så det måste ju ha varit roligast för mig, eftersom jag kände igen alla set hon visade haha =)
 Var jävligt imponerande, det var mycket mycket bättre gjort än vad jag trodde det var egentligen, man vet ju att det inte är som det ser ut på tvn liksom, men de hade så mycket små detaljer som man inte ens ser på tv, nästan överdrivet men serien drar tydligen in sjuka mängder pengar.

Tråkig som min lärare var, så var hon tvungen att återgå till nån viktig uppgift precis när vi skulle få börja se dem filma en stor scen i en presidentsvit de hade byggt upp (bara den hade kostade över hundra tusen dollar). Idag på lektion berättade hon att de trashat hela sviten efter massa fight-scener som pågått där. De tänker fan inte på barnen i Afrika i alla fall!

Vi träffade seriens film crew nere på setet när de höll på att rigga ljus o kameror och de var jättetrevliga o kul. Trodde regissören Tim Kring skulle vara nån knasig asiat, men han var en stor tjock amerikansk gubbe =) Men eftersom vi var där för att studera vad Art Department pysslade med så snackade vi mest med graphic designern och production designern, som var jävligt kul personer de med.



Kommentarer
Postat av: Annika

Fan vad cool utbildning du verkar ha hoppat på =) Åh vad jag vill hälsa på, ser ju att det finns plats för mig i flyktingförläggningen (mitt på mattan där). 8 skor??? Kombinationen får och öl är det absolut sista jag skulle kombinera, om din ölkarta stämmer dvs. Förstår att du har haft mycket roligt åt den, du har väl upplevt både det ena och det andra ;) Sjysst att du lade upp bilder på huset! Måste vara riktigt sjysst att bo sådär istället för på ett ruttet vandrarhem eller i en trång lägenhet. Klem din get

2009-03-13 @ 19:26:22
Postat av: Karina T

Vilken cool utbildning, jag blir lite avundsjuk!!! Hur kommer det sig att du började att plugga där?:)

2009-04-06 @ 19:31:46
URL: http://kto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0