Dollarn stiger och jag dör långsamt!

Alltså, dollarn låg ju typ under 6 spänn för nåt år sedan. Lagom tills jag skulle börja plugga kommer den förbannade ekonomikrisen som jag retar mig på som fan. Kronan sjunker, dollarn stiger, SJÄLVKLART! Speciellt lagom till man skulle betala in skolavgiften och alla visumavgifterna. Men nu är det ännu värre och värre blir det. Skiten är alltså värd 9,20 SEK, till skillnad från nästan åtta när vi kom hit i slutet på januari. Vi snackar ju inte om att jag förlorar hundralappar, det är alldeles för många tusenlappar som går upp i rök mitt framför mig under Malins dagliga valutakoll-ritual på valuta.se

Jag funderar alltså på att ta ut alla pengar för att betala hyran resten av terminen, för några bättre tider väntar ju inte. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IN YOUR FACE!!!!! Äckligt, eller hur?



Jag mötte iaf en vän på vägen hem från träningen i morse. Det finns många ekorrar på denna gatan o de flyr ju alltid så fort de ser en, men idag stannade jag till vid en buske där det satt en ekorre, som kom fram jättenära o bara stirrade på mig. Sen började han gnaga på sin nöt han hade i sina pyttehänder, som om att han skulle imponera på mig samtidigt som han bara satt där o glodde. Jag tog upp min mobil för att ta ett kort på honom, men självklart hade batteriet dött, min vanliga jäkla otur. Men vi träffas nog igen =) Han heter Squirrly, så klart. Får mig att skratta när det i sig får mig att tänka på en av världens bästa komedier Biodome. Jag vet ju att Annika håller med mig, vi spolade tillbaks till när ekorren blev ”påkörd”  tiotusen gånger =) För typ 12 år sedan... Lika kul varje gång.

 

 

 

 

 

 

 

Alin flyttade in igår, så jäkla kul o trevlig o mycket mysigare kommer det bli. Alin/Mormor/Stalin/St.Alin som hon heter älskar att laga mat och är dessutom ett mycket trevligt sällskap, så bättre kan det inte bli. Hon hade storhandlat på Ikea innan hon kom hit med ett tonlass av grejor. Jag och Malin hade även gjort en beställning på Ahlgrens Bilar och Marabou-cholkad =) Ikeasaker o svenskt godis får ju en verkligen att känna sig som hemma =) 

 

 

 

 

Även om det var schysst av Lupe att låta Alin flytta in, så blev vi lite, eller jävligt mycket, sura på Lupe, för de tyckte att de kunde lägga på 200 dollar på hyran för att en person till flyttar in i huset. Det kostar redan 1500, men de vill alltså ha 1700. Först ville de ha mer, men vi såg inte så glada ut då o förklarade att vi inte fattar oss på hur deras system funkar, man betalar ju för huset, inte per person. Men men, vi fick ju finna oss i det, hyran blev iaf lite sänkt för oss, o det kan ju vara bra nu när det är som det är.

 

Vi alla tre konstaterade nyss att vi redan är skoltrötta. Varit från skolan alldeles för länge… Vi har så kul så man pallar inte plugga =) Ni som känner mig vet ju vilka sjuka asgarv jag kan få. Hade ett riktigt ordentligt igår på bussen när jag garvade åt Alin, så busschauffören fick säga till mig hahaha =) Svart sur gammal gubbe… oväntat ju.

 

Nu har jag snart ätit en hel påse bilar och börjar få ont i magen.


Kommentarer
Postat av: Mar

Du, plugga inte bara hela tiden. Se till att ta ett avbrott da och da ;)



Bio-Dome, en av varldens basta komedier?! Shit, jamfort med den ar ju "Big Trouble in Little China" rena A-list-filmen! Vi ska nog komma overrens!

2009-03-02 @ 23:30:10
Postat av: Sandra

Hahahahahaha, redan skoltrötta... uj uj uj... men ja, jag säger som jag sagt tidigare... framförhållning så kan ni ha en fritid när tentorna kommer också... men men... jag vet hur det är och du kanske är som mig, jobbar bättre under stress, framförhållning är inget för mig heller, även om jag önskat att så var fallet!

Din nye polare verker helt ok alltså, kul att höra att du hittar nya vänner. =)

Konstigt det där med hyran också måste jag säga... och FY FAN... 9,20, ligger dollarn på det? Den får ju fan se till att gå ner igen annars kan det bli problem för min framtid i LA. FUCK! Men ja... ta ut en bra del nu för som sagt, en bättring under en snar framtid finns nog inte.

Fan, jag kämpar för att inte skriva en uppsats här... aja, du är van!

Vi hörs, köss!

2009-03-03 @ 21:26:42
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: mammis

Hej Stumpan!

Skoltrött!! Ge dig! Kom igen nu och gör det du ska så är du ledig sen och slippe rha dålit samvete.

Ni är ju bara helt enkelt inte riktigt kloka! =)

Puss, puss...

2009-03-04 @ 12:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0