Galna California!

En lördagkväll, ensam i köket, 16 Horsepower på stark volym genom laptopens underbara högtalare, och en tjock bok fullproppad med text som ger mig dyslexi ligger mitt framför mig och skriker ”read me damnit!!” 

 

Satt o bläddrade genom LA Weekly, självklart fullproppad med reklam, mestadels om plastikkirurgi, men så hittade jag denna annonsen som jag tyckte var skitkul, inte för det faktum att det är rätt knas att Cali har en sån lag, men för hur annonsen ser ut och är utformad hahaha. För er som inte vet så är det alltså lagligt att röka marijuana här om man får ett recept för det, för t ex kronisk värk eller liknande.

 

 

Varit sjukt trött idag efter gårkvällens utgång nere på Main Street, vår numera favoritgata i Santa Monica. Den har allt; shopping, massor med mysiga caféer, barer, gym o är allmänt schysst =)

Vi gick ut för att fira att Alin äntligen hade hittat en lägenhet att flytta till, hon har bott hos bekanta än så länge, men det blev att vi firade att hon ska flytta ihop med oss istället =) =) =) För igår när vi berättade Alins långa snyfthistoria och traumatiska upplevelser (en historia som dock gett mig jäkla massa asgarv) för Lupe, vår super landlord, så växte hans hjärta ännu mer o så erbjöd han plötsligt henna att bo hos oss, i huset som han egentligen bara ville ha max tre i. Men vi fick trycka ihop oss, det kommer bli skitbra =) Alla blev lyckliga, vi behöver Alin, Alin behöver oss =) Och med det följer förhoppningsvis ännu billigare hyra! Mer resor och shopping for me!! Jag har ju planerat att få in resor till Vegas, San Fran, Miami, New York, Washington DC, Seattle, Maui (Hawaii) och Mexico. Lycka till! Kan ju glömma att jag hinner allt på samma termin iaf. Fast Vegas är så pass nära, så dit ska jag ju igen o hinna uppleva lite mer, men kommer sakna dig Annika.

 

Det var skitkul ute, för jag lovar att det finns så jäkla knäppa personer i detta landet alltså. Vi var på World Café och käkade och stannade där länge o drack mohitos som förra helgen. Jätteknasiga människor. Annika, du minns ju vår reaktion när vi kom in på det där stället i New York, man undrar vilken planet man kommit till, och här var det ju inte mildare om man säger som så =) De försöker med de mest konstiga raggningsknepen och känns aningen bakom när det kommer till det stadiet. Ungefär som när man gick på mellanstadiet. Fast här frågar man om telefonnummer, eller skickar sin kompis till att göra det, istället för att man frågar chansen på varandra hahaha… Knas…

 

Vi tog sen en taxi hem som slutade i värsta bråket alltså! Vi trodde att alla taxi tog kreditkort, men inte denna. Vi saknade typ fyra dollar i kontanter, så vi behövde betala med kort. Men det gick tydligen inte och när vi då började fråga vad det är för jäkla u-land det är vi kommit till så flippar taxichauffören ut helt! Jag sa åt honom att han får ju sätta upp en skylt i bilen som säger ”Cash Only” men då blev han ännu surare o sa att han var äldre än mig och skulle aldrig ta ett råd från mig. Jag bad han ge sig o bättra på sin karma genom att låta oss ge han 7 dollar istället för 10, för jag menade ju på på att vi kunde ju för fan inte trolla fram pengarna, men den här jävla araben började köra kortet om att han behövde försörja sin familj och att han skulle ta oss till polisstationen om vi inte betalade nu. Då kom Alins psykbryt o hon skriker ”we’re in the fucking US, everyone takes a fucking credit card!!!” Hahaha! Vid detta laget skrek vi alla fyra hejvilt. Taxisnubben såg ut som om att han skulle brista ut i gråt så förbannad han var på oss, eller typ skrika ”Allah Akbar!” och spränga oss alla i luften.  Vi ville verkligen köra springnotan, men han hotade ju med att arrestera oss o ringa snuten o vi kände att det kanske inte är vad vi borde satsa på i början av vår termin. Så långt om länge skrek vi åt honom att han fick köra till oss, så han körde hela vägen från där Alin gick av och vi skulle gå hem ifrån, för att vi skulle kunna ge honom kontanter. Behöver jag säga hur förbannade vi var då? Fyyyyy….. Idag har vi dock garvat åt det en hel del.

 

Idag har vi käkat frukost ihop som vanligt nere på Main, det är ju inte helt ovanligt. Sen ville Lupe köra o handla med oss, sen insisterade han på att bjuda oss på käk på ett japanskt hak. Efter det har vi bara varit hemma, jag satt o kollade på när Malin sminkade sig o snacka skit en timme o tillslut hamnade jag här för att det var meningen att jag skulle plugga. Hon stack ut i Hollywood med några från hennes klass, jag pallar inte gå utanför dörren bara. Ännu mindre orkar jag läsa nu. Blir kanske något avsnitt av Lost istället =) 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Hahahahaha... jag kan verkligen se han bara börja skrika alltså!!! Fan vad bra!

Kul att höra att ni har kul och har hittat ert Dead like me-frukost ställe... liiiiite avis om man säger som så! =)

Jättekul också att Alin fick flytta in... helt perfe för er alla ju. Hahaha.. jag måste verkligen med er till Vegas någon gång... iaf när Alin och/eller Malin är med... ASG... eller ja, det är kanske inte så bra.. hmm. Aja... gå o lägg dig och sov nu och gå upp tidigt imorgon bitti och plugga... tips.. gillar du inte kaffe så börja med energidryck!

PS.. kan vi få ett ansikte på Lupe eller??? Och placet där ni bor så klart.... FLER BILDER!!!!

2009-03-01 @ 22:03:44
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Grek

Yo yo!



Kanske missat honom men varje gång jag läser om den här Mr.Lupe så blir jag mer nyfiken på hur fasiken denna mannen egentligen ser ut. Man har ju gjort en bild på en liten man, ungefär som Mr.Miagy i Karate Kid? Hhahaaha :] Tänkte också på det här ang raggningssvängen. Svenska tjejer måste ju vara eftertraktade där borta, hehe. Nåja, läser hur de beteer sig på raggningsfronten och hade man skickat polaren här i sverige för att fråga åt sin polare, ne fy fan, hahahaha! Du verkar ha jävla kul och som jag tror jag nämnt innan så är man ju lätt avis på dig din lilla jävel :P



Ha de kaga snäckan!

2009-03-02 @ 10:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0