Att väcka liv i pigmenten

Ja, stranden har ju aldrig varit min favoritplats, eller nånstans där solen steker en så in i helvete, men bor man här får man ju ge sig och för mig verkar det som att mitt nya vuxna liv innebär att man automatisk får en ”det är rätt soft att ligga o somna i värmen”-gen.  För sova gillar jag ju. Och jag är lite trött på att vara likblek trots att det innebär yngre utseende längre, så jag har inte solskyddsfaktor 50 längre =)
Fast vissa ligger ju verkligen o steker o har negerbrunt som nåt slags ideal och förtränger allt som heter rynkor. Jag är ju INTE där.

 

Jag minns syrran o jag i Spanien ’96 när vi bodde hos farmor i tre veckor. Vi låg på taket o solade massor, fast jag ”solade” under parasollet och Sandra låg i solen o käkade dödliga mängder morötter hahaha.

 

Iaf så var vi på stranden både igår o idag. Igår var jag o Malin där nere o somnade, det var jäkligt schysst. Fast måsarna här gör riktigt sjuka läten ibland så emellanåt låg vi o garvade innan vi somnade in i typ en timme.
Idag skulle varit dagen då jag gjorde surfdebut med Alins bräda hon nyligen köpte, men det var inte vad ödet hade i tankarna, för så fort vi kom ner så kom all världens moln och det fanns fan inte chans att jag skulle gå i vattnet. Vi satt o frös ett tag, sen har jag bara varit hemma resten av dagen o varit mest slacker i hela världen. Vi hade planer på massa kul i helgen, men tydligen väntas nån storm, så jag kanske återgår till det jag kom hit för att göra, dvs plugga =)

Jag måste köpa Couchella-bilett!! Så att jag slipper åka dit och stå utanför som en tattare o tigga biljett, som jag fick göra på Roskilde i somras. Hoppas jag kommer ihåg det imorn, annars får gärna alla inblandade, alla en personerna, påminna mig =) Guldfiskminnet ligger ju definitivt i släkten och det blir bara värre o värre.  Vet iaf att jag längtar dit som fan =)

 

Btw, Ben & Jerry’s har den absolut mest sjukt goda glassen som finns och nu har den spökat i skallen i flera timmar. Den är fan djävulens påfund, troligen bannad av alla knäppa frikyrkor. Fredag är som bestämt syndernas veckodag, iaf denna veckan =)

Jag försöker locka hit min mamma o syster. Hoppas min marknadsföring är bra. Vädret kommer bli bättre och här är jättefint =) Fler är ju välkomna också så klart =)


Kommentarer
Postat av: Sanca

Jag är lockad som fan! Mamma också! Jag hoppas det blir så!!! Åh vaddå guldfiskminne??? Vad snackar du om?? Fick du någon bränna eller??



Woolie Boolie!

2009-03-20 @ 20:28:19
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Mammis

Guldfiskminne??? Jaja, det ligger ju på er fars sida.... Det är sånt man får leva med =)







Puss

2009-03-21 @ 01:12:30
Postat av: Linn

Alltså. Trekant med Ben & Jerry kan jag lätt köra varje dag!

Förresten så väntar jag fortfarande på den där bilden!

2009-03-21 @ 03:55:33
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0