Vad gör man en regnig helg i LA?

 

Ja, vädret har ju inte tillåtit några vidare roliga aktiviteter, men jag säger som Lupe säger, att man kommer uppskatta det fina vädret sen mycket mer och det håller jag fullständigt med om, för jag hatar ju egentligen när det blir alldeles för varmt och det kommer det att bli här. Jag kommer längta tillbaks till lite kyla när det är som varmast. Han hade en teori idag om att Gud skapade världen så här för att vi inte ska tröttna o ta saker o ting för givet. Allt handlade om balans. Han sa även att det är därför vissa människor är vackra o vissa är fula. Alright!


Fredagen gick alltså ut på att göra de nödvändiga måsten som vi sköt upp på hur länge som helst, dvs tvätta för första gången på nästan tre veckor, samt handla hem mat.
Inte nog med att vi får gå till en tvättomat typ 10 blocks härifrån, det ösregnade på oss hela vägen dit också, så man var inte skitglad när man satt där dyngblöt  o fick vänta på sin tvätt ett bra tag. Och det tog lite tid innan man kom fram till hur man tvättar också. Jag har ju i o för sig det relativt lätt eftersom all min tvätt går under  ”mörka färger” medan Malin och Sophie fick dela in i tre maskiner hahaha =) Life is good =)  Men i detta landet tvättar man bokstavligen bara efter vilken färg kläderna har. Mitt skulle tydligen tvättas i kallt vatten, vilket jag dock inte gjorde eftersom jag ville det skulle bli rent. Smutskläderna har ju legat nertryckta i en ica-kasse i tre veckor liksom…

 

Oooh, happy washing!!

 

I denna stan finns ju ingen Walmart, som enligt Martin har ALLT, så vi måste gå till tre olika butiker för att få vad vi vill ha till vettiga priser. Först ut har vi 99 cent-butiken som har toapapper för bara 99 cent så det slår ju Netto. Sen Rite Aid har schampo o massa andra skönhetsprodukter som slår det mesta i Sverige, samt billig o god glass i jävligt stora förpackningar som förmodligen slår alla länder. Och sen sist och inte så bra har vi Ralphs, denna stadens kassa svar på Ica Maxi, för det är inte ens som Ica Maxi, men inget annat kommer närmare liksom. Det bor för mkt rika människor vid Ralphs, så priserna är höga men de har den maten vi kräsna svenskar kräver, därför får man göra lite uppoffringar. Men jag menar, hur fan kan man döpa en supermarket till Ralphs? De kan ingenting om marknadsföring här.
Lupe insisterade på att hämta oss från affären, så vi lät honom göra det =) Sen insisterade han på att köpa donuts till oss, och vi råkade låta honom göra det också, så han köpte ett dussin! Vi fick tvinga honom ta några till sig själv. När jag var klar med mina var jag lite illamående. 

 

Ja, vi vet ju alla vad det här är... GOTT SOM FAN!

 

Kvällen avslutades med att gå o se nya Friday the 13th för att göra dagen lite mer spännande. Samma som gjorde remaken på Texas Chainsaw Massacre för nåt år sedan, o jag måste säga att de gjorde ett mycket bättre jobb med Motorsågsmassakern. Jag menar, när man redan sett typ 8 olika Fredagen den 13:e ett antal gånger sen man föddes, så var det inte så svårt att tycka att denna filmen var aningen jäkla förutsägbar, jag menar fanskapet dör ju ALDRIG!! Och den var inte särskilt blodig heller…

 

 

Lördagen innebar låååång promenad på morgonen, dvs från när vi vaknade vid tolv, till tre. Frukosten avklarad vid 16 och förberedelser för fest resten av kvällen fram tills 22, när vi drog o träffade några andra som pluggar på samma skola. De flesta hade gått på skolan en termin innan. Vi hakade på upp till Hollywood hem till nån som de kände som hette Collin. Vi visste sen innan att Lindsey Lohan bodde i detta lägenhetskomplexet, hon brukar ju vara party party, men hon deltog inte i festen o lika bra  var väl det, var inte sugen på att bli bakis dagen efter. Visst, jag klarade ju av att dricka mina öl på egen hand, men ändå.
Iaf så kom vi upp till lägenheten som var jävligt grym o med den schysstaste utsikten jag sett över hela LA. Där bodde då Collin, 18 år (!) tillfälligt, han lånade lägenheten av sin ”vän” Elton John (lastgammal) och hans ”partner”, som bodde granne med denna lägenheten han ägde, och Collins  balettdansösande ”vän”  Adam från Seattle var o hälsade på och jag började se ett ganska klart samband mellan alla dessa, med tanke på vilken sexuella läggning samtliga verkar ha. Men men, jag kanske drog lite förutfattade meningar =)

 

Vi drog iaf slutligen ut till en klubb som skulle vara skithäftigt, men det är kanske inte så jag skulle definiera det, men det var i vilket fall som helst kul och trevligt att träffa massa nytt folk o se hur folk beter sig ute på ställena här. Där var man iaf mer än välkommen i nattlinnet om man ville, sakna självrespekt och glömma kolla sig i spegeln innan man gick ut. Men det är det som är så underbart med LA och USA, här kan man vara o se ut precis hur som helst, man blir älskad ändå =) Mer älskad blir man förstås om man har mycket pengar också.
En mindre bra sak är ju dock att ALLA ställen i denna delstaten bokstavligen stänger kristligt tidigt, dvs 02.

 

Jag o Malin ute på klubben. Fråga mig inte vad jag gör =)

 

Söndagen innebar bland annat smärta i form av vaxning nere på Alins favoritsalong på Main Street. Hela familjen thailändare jobbade där och det var ingen liten familj. Jag vet ju hur det känns att vaxa sig sen innan, men när två urålders tanter totalt utan nåd går loss på en samtidigt och är klara på mindre än 20 minuter med hela mina ben, då känns det o man fick bita ihop lite. Men de var duktiga som fan, så jag är nöjd =)


Kommentarer
Postat av: Mar

Alltsa, WalMart ar ju ett Ginormous foretag som inte bara har allt en Redneck behover, utan aven kontrollerar stora delar av sin marknad pga sin storlek. De ar varldens storsta privata arbetsgivare. Varldens!! De ar lite stort. Och det ar en bra affar om man sent en kvall har ett desperat behov av en ghostbusters-tshirt, en cykel for $50, en 10 kilos burk av pickles och ett AC filter.



Och angaende folk klar upp sig innan de ska ga ut.. haha, jag har alltid vart en slacker - men har i USA far man konkurrens. Nu har jag ju inte bott pa de frasigaste platserna i USA, men det finns alltid nagon med en kamouflagekeps med en fiskekrok i pa klubben.. och da ar man plostligt inte mest underkladd om man nu inte rakat ga dig i sin morgonrock och Foppasandaler.

2009-02-17 @ 14:36:38
Postat av: Mammis

Jaja, det är ju en väldigt trevlig hyresvärd ni har fått. MEN, ni kanske ändå ska skafa ett stort hänglås på insidan av dörren......

Puss o Kram!

2009-02-17 @ 18:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0