Besök från Yuma i helgen

Helgen har varit skitbra. Den började med att jag var ledig på fredagen, som jag alltid kommer att vara =) Trodde ju först att det innebar att man skulle få sovmorgon, men Alin försöker väcka morgonmänniskan i mig och Malin, som typ inte finns, genom att föreslå att vi ska ses vid nio och sticka till Farmers Market i Venice. Det är en liten marknad, mysigt o trevligt o vi käkade frukost ihop. Vi gick en jäkligt lång promenad längs stranden och inne bland kanalerna i Venice, sjukt fint var det.

 

 

Kanalerna i Venice... Här hade man kunnat bo om man fick.

 

Som vanligt vet jag aldrig vart tiden tar vägen, men fort som fan går det i alla fall. Martin skulle komma från Yuma i Arizona, och hälsa på över helgen och sa han skulle vara här mellan 18-20, men det blev 17.30 istället. Hur funkar det för en tidsoptimist som mig? =)
Skitkul att se honom, nykter dessutom hahaha =) För er som inte vet så är han den konstigaste, men roligaste människan jag kunde hitta bland hela Roskildefestivalens försupna pack och han bor i samma konstiga land som mig just nu, 5 timmar in i öknen och leker testingenjör för armén, eller vad det nu var egentligen. Säger han sanningen så måste han förmodligen döda mig =)
En bild i hans ära...haha

 

M döpte sin gamla bil till Debbie =)

 

Vi stack o mötte upp Alin och åkte till en schysst restaurang i Venice som hon rekommenderade. Skitgod mat o jättemysigt ställe och inte minst jättetrevligt sällskap =) Där satt vi ett bra tag och gick sen vidare till en bar och drack mohitos =) Långt om länge hamnade vi hemma igen och jag däckade ganska fort, hade ju varit vaken en hel evighet!

 

På lördagen stack vi o hämtade Alin och åkte med henne ner till Manhattan Beach för att käka frukost ihop på ett ställe hon gillar där. Hon har ju som sagt varit här i ett och ett halvt år tidigare, med ett års paus hemma i Sverige, så hon känner ju till skitmånga bra ställen här. Mådde illa över frukosten bara för att jag tvunget skulle ge mig på amerikanska pannkakor igen, de är för jävla äckliga, så det misstaget gör jag inte igen. 

 

Vi gick runt där nere o kollade ett tag, sen kom Martins polare Ross och mötte upp oss. Mycket trevlig o konstig snubbe som var från LA egentligen, men som nu jobbar med Martin i Yuma. Det blev lite fika, sen tillbaks till Santa Monica för lite öl och slutligen middag på ett ställe som hette Swingers. Kanske inte är det namnet jag skulle döpa min restaurang till ifall man inte av misstag vill ha in gäster som tror de kommer till en swingers-klubb (och alla vet vi ju vilka skräcködlor vi talar om då), men maten var antagligen den godaste jag ätit i detta landet sen jag kom hit.  

 

Jag var lika kul som vanligt o däckade på soffan typ tio minuter efter jag kom innanför dörren. Blev intvingad till sägen efter mycket om och men, också en klassiker. Folk vill ALDRIG låta en sova där man somnar, som soffan, hallgolvet, bakom en buske, vid pisstängslet på Roskilde eller i snöhögen. 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahaha... ja, pissstängslet på Roskilde hade jag väll varit ganska tacksam över att dom flyttade mig, men ge inte upp gumman för det har folk gjort med mig... sover jag så låter dom mig nu sova... som ex när jag deckade i soffan här hemma, typ sittandes och vaknar sen 4 på morgonen, med stel nacka, mamma sovandes i extra sängen och du inne i dubbelsängen! =P

2009-02-23 @ 10:27:43
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Sandra

FÖRRESTEN!!! Där ska du o jag bo sen vid kanalen... fyyyy fan vad snyggt där va!

2009-02-23 @ 10:28:18
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Tobbe

hahaha du är så go debbie :P och ja det är för jävligt att man inte får sova där man väl landar!! :P

2009-02-23 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0