Front/Death row hos Philly

En snubbe nere på piren gav mig o Malin en biljett till Dr. Phils show uppe på Paramount Pictures häromveckan, vilket vi stack o kollade på igår i Hollywood. Det var jag, Malin och vad som kändes som USAs samtliga 65+ kärringar som bokstavligen älskade Dr Phil och hans töntiga punchlines som fick mig att behöva hålla mig för skratt ibland. Men det var i alla fall jäkligt kul att se efter all väntan utanför (typ 1 ½ timme!) innan det satte igång. Jag o Malin hamnade självklart längst fram i mitten, inom spottavstånd från den översminkade Dr Phil som levererade det ena rådet efter det andra till dagens två familjer med tonåringar som totalknäckte familjerna genom att vara tillsammans med en pojkvän som behandlade henne dåligt. Teen Love Trauma var denna episoden döpt till hahaha =)  Hjärtkrossande...

 

Piren i Santa Monica en solig dag innan det började regna

 

Det här sjöodjuret simmade runt med delfinerna vid piren =)

 

Efter showen kom en tjock svart snubbe fram till oss o frågade om vi var intresserade av att vara modeller hahaha… ”Jaaaaaaa!” skrek vi av lycka! Eller inte haha.. Vi var skithungriga eftersom vi inte ätit frukost än och klockan var halv fem på eftermiddagen. Så vi gick upp till Hollywood Blvd och käkade på Lucky Devils, Annikas o min favvorestuarang sen förra gången jag var här.

 

Idag var det upp 8 på morgonen för att träffa upp Alin, hyra bil på Rent A Wreck och käka frulle tillsammans på ett gammalt skitmysigt 50-tals café i Venice. Sen körde vi hela långa vägen längs kusten, genom Malibu och upp mellan bergen bort till Camarillo, ett skitstort område en bra bit norrut med en jäkla massa butiker o outlets. Alin hade varit där förr, så vi hakade på dit idag eftersom vi behövde köpa en hel del. Blev en del träningskläder för min del, vilket jag verkligen behövde nytt av. Dagens besvikelse var ju dock att jag inte fick köra bilen, eftersom jag är under 25 år och då tar de ut 20 dollar mer o ännu mer för försäkringen, så Alin fick köra. Jag saknar ju att köra bil!! Saknar min kära DHL-bil ;) Cruisar ju runt i den hur många timmar som helst om dagarna annars liksom.

 

Kör i bergen i Malibu på väg till Camarillo

 

Efter det körde vi till ett jäkligt schysst matställe där en av Alins gamla polare jobbade. Riktigt god mat o trevlig snubbe också, Ryan hette han.  Han berättade för oss att snubben som satt vid bordet bredvid oss var ingen annan än min stora hjälte MacGyver hahaha. Liknade ju inte honom så mkt längre, han hade lagt på sig några kilo också, men efter alla de åren han kämpade på och överlevde så kan han ju få chilla.
Tydligen kommer David Duchovny dit väldigt ofta också. Jag ÄLSKAR X-files, som de flesta vet haha.

 

MacGyver VS Duchovny.... tough choice!!

 

Nu är det på med värmen som gäller varje kväll. Vi frös så in i helvete häromdagen. Självklart är det skitkallt i LA just nu, kallare än normalt säger de på nyheterna. Det snöar i bergen o regnar här och nån isolering finns inte i husen, så här blir ju riktigt kallt i lägenheten. Senaste dagarna har vi alla sovit med två tröjor, mjukisbyxor och strumpor, med täcket upp över huvudet. Vi råkade ju pajja värmeelementet också, men det fixade lyckligtvis Lupe igår.  Jag råkade säga till honom att det var ”fucking freezing last night” och bet mig i tungan samma sekund.. Får för mig att kristna människor kan skicka mig till att brinna i helvetet om jag svär i deras närhet.  Och jag svär ju hela jävla tiden. Jag anstränger mig hela tiden nu när jag skriver, jag lovar.
Är iaf än så länge inte i närheten av att få nån frisk och levande färg i verken ansikte eller på kroppen, men var lugn, det kommer =) Jag har ju FEM månader på mig…


Kommentarer
Postat av: Carina

Hello debbs. Kul att se dig i USA. Jag ska dit igen till sensommaren, bor man gratis hos dig då? ;D

2009-02-16 @ 13:41:53
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: Mar

Richard Dean Anderson... vilken javla lirare, klart att grabben ska ha dig en sammach med lite curlies...



Du Debbie, 2 trojor ar lite overkill.. alltsa, visst ar det kallt pa natterna i oknen, men det ar inte sa javla kallt. Hur frusen ar du? Borjat ju bli varmt nu ju..



Hur lang tid tog det att kora till Camarillo??

2009-02-16 @ 15:28:54
Postat av: Mammis

Hej Stumpan!

Gud vad jag blir avundsjuk! Jag får se hur långe jag kan hålla mig hemma, men räkna med att jag dyker upp rätt vad det är....:) Var försiktiga med vad ni gör på kvällarna

Puss o Kram

Mammis

2009-02-16 @ 19:35:09
Postat av: Sunken

OK, I'm on my way!!! Mini och MacGyver, here I come;) !!! Lätt! Vi kirrar ett datum så drar jag över! Puss, puss!

2009-02-19 @ 20:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0