Hostel, snarkande smällfeta amerikaner och utelåst från resväskan

Att bo på hostel är skitjobbigt. Det var bara vi tre i rummet i Hollywood, men på rummet i Santa Monica så var vi 8 stycken. Internet funkade inte inne på rummet. Två feta flodhästar snarkade nätterna långa på det mest störiga o högljudda sättet jag nånsin varit med om. Tips: öronproppar! Hjälpte tredje natten när jag kom på att jag ägde ett par. 


En annan sak med att bo på hostel är ju att man tvingas bo i resväskan.  Och med den packningen jag hade så var det ett stort jäkla projekt att få allt man rotat upp under dagen, att få plats i väskorna igen. Sandra (syrran och något utav en expert på att packa resväskor med tanke på att hon fått ner närmare 70 kilo i en resväska förut) fick hjälpa mig när jag skulle åka. Jag hade aldrig fått ner det själv. Sååå, när vi skulle flytta från Hollywood till Santa Monica så hade jag skitsvårt att få ihop min stora resväska och även få låset att stanna låst. Låset gick upp hela tiden o tillsist gjorde taxicahuffören nåt som fick väskan o låset att stänga sig ordentligt. Och med ordentligt så menar jag så ordentligt att jag inte fick upp låset på två dagar!! Låset består nämligen av en tresiffrig kombination, som av någon underlig anledning var ändrad. Så där var alltså 1000 olika kombinationer att välja mellan. Jag började försöka komma på kombinationen från 000 och gick neråt och nådde inte resultat förrän vid 300 prick. Jag var INTE så glad!! Haha =)

 

Det här är ett rum som till och med får en att sakna ett svettigt Roskildetält

 

Vi började leta lägenhet så fort vi kom ner hit. Och vi hade turen att snabbt hitta en lägenhet, den andra vi kollade på faktiskt, som var så jäkla perfekt!!
Först var vi hos Slemovic, som ville ge oss så himla mkt ”special price only for you ladies” att vi tackade nej även om det innebar att vi hade en pool o jacuzzi utanför vår potentiella altan. Låter najs, men var inte så najs som det låter.

 

Sen träffade vi vår numer pappa nr 2, Mr Lupe som visade oss det lilla huset vi har nu som vi fastnade för direkt. Sammanfattat: uppskattningsvis 60 kvm stor trea på 18th street (18 blocks räknat från stranden o uppåt backen) för endast 4000kr var i månaden, med 2 minuters gångavstånd till skolan och nära till allt annat. Billigt med tanke på att de flesta studenter betalar runt 7000 kr var i månaden. Riktigt mysig, känns mer som en liten sommarstuga. Och här är allt vi behöver, vi fick till och med kyl o frys på köpet haha… Det är liksom inget man kan räkna med när man kollar lägenheter här! Glöm inte hur bra ni har det i Sverige trots att ni vill hit ;)

 

Lupe, han som äger huset, han är för jäkla go. Han har kört oss till hur många ställen och affärer som helst för att vi ska få handla allt vi vill ha, så billigt som möjligt. Han gav oss en tv också helt plötsligt =) Lägenheten var nämligen inte möblerad helt så inte så mycket möbler ingick från början. Han är supersnäll o har lovat att ta oss till massa platser vi vill se och jag skulle även få följa med honom till den stora kyrkan här, som han sa  han ”försökte” gå i på söndagarna (men har verkar vara en liten syndare ibland) och där hade han sett både min all time favorite Arnold Schwarzenegger och den gamla donnan Madonna.  Jag klargjorde att jag inte är religiös, men han verkade nöjd så länge man inte var judinna iaf =) =)  =) haha


Kommentarer
Postat av: Sandra

ASG Ja, öronproppar is tha shit asså!!! Man borde alltid ha ett par med sig!

See.. du skulle varit med och sett hur jag packade så hade du kanske lärt dig! =P Kul att höra att du slapp bryta upp väskan iaf! Hahaha! Hälsa Mr Lupe så gott från mig att jag kommer snart också! =) Han verkar vara en riktig pärla!

2009-02-16 @ 09:35:10
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Mammis

Ja, det var ju tur att ni fick en sådan schyst hyresvärd. Hoppas han är lika trevlig hela tiden..

Puss o Kram

Mammis

2009-02-16 @ 19:38:55
Postat av: Anneli

Haha,jag hade dött asså. Tur du hade öronproppar o hoppas dom hjälpte.

2009-02-21 @ 12:35:48
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0