Tidsfördriv o skolförberedelser

Dagarna här i Santa Monica har varit riktigt härliga. Vi kan ju säga som så här att i 12-stegsprogrammet ingår terapi med glass, jättemycket affärer som inte finns i Sverige, jättemycket att se, jättemycket fika med Alin (en annan tjej jag snackade med innan jag åkte hit) som alltid har nåt kul att berätta om när hon bodde här förut.  Man går helt sjuka sträckor varje dag nästan, för gatorna är så långa o man bara går o går, med stopp i en o annan butik eller café eller restaurang.  Blev indragna på en konstutställning/invigning och fick gratis drinkar när vi gick längs Sunset Strip häromdagen. Gick förbi LA Ink första dan, sen har man gått förbi en hel del andra butiker o ställen man känner igen, sett en del hus som tillhör kändisar eller hus o platser som medverkat i många film eller tv-produktioner.

 

Extreeemt farlig frozen yoghurt glass med bär........

 

På konstinvigning på Laurie's gallery längs Sunset

 

Sen har tiden även gått en hel del åt skolförberedelser, alltså kursplaneringar o schemapusslande inför skolan som börjar på tisdag den 17e februari, som jag ser fram emot som fan!! Jag har ju inte gått i skolan sen studenten ’03 och fick ju mersmak när jag pluggade massor av Katarinas undersköterskeutbildning för ett par år sedan o nu ska jag äntligen få plugga lite roligare saker.
Inte för att det blev exakt som jag hade tänkt mig, men än är inget hundra procent fastställt. För även om jag inte fick exakt de kurserna jag ville ha, så kan man försöka tränga sig in i klassen man vill in på på första skoldagen, o på så sätt få sin vilja fram. Och jag brukar iaf göra ganska goda försök för att få min vilja fram och när jag nu lagt femsiffriga belopp i svenska kronor på denna terminen, så ska jag nog lägga lite extra energi på att göra vad jag brukar göra mycket bra: FÅ MIN VILJA GENOM =) Weeho… vi får se hur det går med det ja…

 

På mitt schema har jag iaf Photography, Filmstudies, English (en obligatorisk kurs inför eventuella transfers till UCLA eller andra universitet), två kurser i physical education fitness/boxing (för att fylla ut schemat efter att jag inte fick som jag ville), samt en annan obligatorisk tråkig kurs för alla nybörjare. Låter inte som ett heltidsjobb kanske, men det ska tydligen ge mig tillräckligt med sömnproblem o magsår, så jag bockar o bugar. En kurs jag dock SKA HA (eller försöka få) är en kurs i Interior Design/Set design/art direction. Förutom saknaden av den kursen så är jag ganska nöjd med övriga schemat. Jag har alltså schemalagd träning fyra gånger i veckan och kommer dessutom få betyg i det och kunna ta ut mina eventuella aggressioner i boxningen. Och kanske kunna äta mer glass utan dåligt samvete. Jag vill ju helst inte komma hem som en köttbulle i sommar =) Alin har dock redan frälst oss, eller hjärntvättat oss med historier om Gold’s Gym, ett gym hon uppenbarligen känner stark kärlek för, som vi ska joina o träna på. Förstår inte när jag ska ha tid att plugga! Eller skriva här för den delen! =) Pamela, här finns även bodypump, så kör du på där hemma så kör jag på här! =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååå.. jag hoppas som fan att du får designkursen.. men annars hade d varit roligt om jag kommer sen och vi går den ihop... ajaa... hur som helst blir det bra, men jag håller tummarna för dig!

Fyyy fan... schemalagd träning 4ggr i veckan hade jag också kunnat behöva... helt perfe ju!

2009-02-16 @ 09:39:54
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Sunken

Ahhhh...jag ska leva på frozen yoghurt när jag bor hos dig;)

2009-02-19 @ 20:32:01
Postat av: Anneli

SAnca,shit vad du ska göra mkt.Du ska jobba i tha,du ska plugga o sen ska du ner t din syrra meds Men ingen kan som du..



Debbie,jag hoppas du kan smyga dig in på den kursen och tjata dig t att få stanna kvar.Håller tummarna

2009-02-21 @ 12:40:52
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0