Kalmars kanotklubb

De två senaste dagarna har verkligen inneburit en jävla massa psykisk stress.  Man har inte vetat alls hur det skulle bli med klasserna, om man fick crasha dem eller inte liksom. Men nu ikväll, så fick jag äntligen exakt som jag ville ha det (Sandra, jag fick  set designen!!!!), så nu känns det skitbra o det ska jag fira i helgen med en hel del öl tänkte jag. Martin kommer över från Yuma o hälsar på oss också och det betyder ju automatiskt öl, så det är alltså mer eller mindre oundvikligt =)

Har så sjukt soft schema så att jag undrar nästan vad jag har gjort för att förtjäna att ha det så bra =) Är det för att jag blivit så ovanligt snäll, svär mycket mindre, nästan aldrig lyssnar på black metal längre och inte pysslar med hädiska aktiviteter mer? =) hehehe

 

 

Måndag – Endast träning på morgonen
Tisdag – Foto, träning och film
Onsdag – Endast träning på morgonen
Torsdag – Foto, träning, Set design
Fredag – FRI


Ser ut som om att jag inte kommer ha ett skit att göra,  men det kommer jag. Det är i alla fall 12 units och det är det dem kräver. Mycket bra =)

 

Så, till dagens höjdpunkt! Jag stack alltså till Set Design kursen och skulle crasha den, för jag hade inte lyckats välja den innan. Nervös som fan över att det kanske inte skulle gå, men jag hade sån jäkla tur =) Läraren var också skitgrym, rolig o hade massa kul att berätta.

 

Hon jobbade fortfarande som Art Director och höll nu på med serien Heroes, som de flesta vet vilken det är, och hade förut jobbat med Arkiv X i flera år, Cold Case, samt en hel del annat. Gissa om jag ska göra en intervju om David Duchovny hahaha =)
Här har vi min lärare Sandy Getzler på IMDB.com:
http://www.imdb.com/name/nm0315304/


 


Mindre tur hade ju Alin när hon gick till sin matteklass igår o var den enda vita i hennes klass och med en, enligt henne, vidrigt ful svart kvinna som lärare som först gav en 30 minuters lektion om hur svårt alla svarta haft det o hur mkt de hade fått kämpa och hur mkt skit de hade fått ta. De fick ett prov med en gång o Alin gick fram o skulle försöka förklara lite om att det var 6 år sedan hon gick i skolan, så det var därför hon kanske inte gjorde så bra ifrån sig som hon hoppats. Då fick hon värsta utskällningen, om att sket fullständigt i hennes dåliga ursäkter och att henne kunde hon inte hjälpa o hon borde inte gå i den klassen, typ totalt obefogat… Så hon droppade den kursen, det gjorde hon rätt i. Jag som verkligen inte klarar av när någon skriker på mig hade ju skrikit tillbaks o bett henne fara åt helvete o sedan automatiskt blivit klassad som skolans största rasist ungefär. Inte så lyckat haha… 

 

Appropå svarta, slaveriet o matteläraren, så hamnade jag på Wikipedia o läste om det lite, o kom in på sidan om Ku Klux Klan. Visst ser det ut som random hip hop band på bilden? =) haha...  Verkligen standard bandpose liksom, med armarna i kors, sångaren i mitten o de andra snäppet bakom.

Från bildens källa Wikipedia: Uppslagsordet KKK leder hit. Det kan även betyda Kalmar Kanotklubb

 

Och FÖRRESTEN, för alla er som känner för att skicka godis eller kärleksbrev eller vad som helst, min adress är som följer:

1907 ½ 18th Street
Santa Monica, CA, 90404
USA

 

Malin fick godis i posten igår, tycker ni inte jag också förtjänar det som varit så duktig??? ;)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej gumman!!! Skitkul att du fick setdesignen... tar den sen också och gillar du det (vilket jag är ganska fett säker på) så går vi lite designkurser tillsammans, sen jävlar kommer sancas och debs inrednings o setdesign företag! Tjohooo, vad pengar vi ska tjäna! =)

2009-02-20 @ 10:36:16
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Mammis

Grattis! Det var ju jättekul att du fick det som du vill e ha det. Godis? Jaja, vi får väl se....

2009-02-21 @ 01:15:55
Postat av: Anneli

Grattis till att du kom in på kursen!

2009-02-21 @ 13:15:02
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Syrran

Hallåååå.... du tycker inte själv det är dags att uppdatera ELLOR??! För fan alltså... jag vet vems fel detta är.... o jag vet att du läser här också... SLUTA SNO MIN SYRRA! =)

2009-02-21 @ 21:15:18
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0