Första skoldagen sen våren 2003

Det var sinnessjukt svårt att ta mig ur sängen idag vid åtta på morgonen. Dels av den vanliga anledningen, dvs att jag är morgontrött så in i,  sen för att man bara ville ligga kvar för att glömma bort att skolan började idag. Man var ju trots allt lite nervös.

 

Allt i skolan känns ju aningen osäkert denna veckan, eftersom det är nu alla droppar sina klasser, så jag får passa på att försöka crasha (dvs klämma in sig på sista möjliga plats som blivit över om någon droppat kursen) de kurser jag ville ha o dessutom få dem till att stämma in på schemat.

 

Först ut var min Photography-klass. Tog ett bra tag innan jag lyckades hitta mitt klassrum, för det finns inga som helst kartor eller förtäckningar om var o vilken våning man ska till. Inget kul hände iaf, var bara information. Ser fram emot att gå kursen. Köpte ju som sagt en kamera, så den ska jag lära mig att använda ordentligt =)

 

"Skolgården"

 

Min andra lektion var en utav mina physical-klasser, boxningen. Det var bara genomgång idag, så vi var bara där 35 minuter. Men vi blev ju väl informerade om att vi har en jävla massa konditionsträning att vänta. En mile (ca 1,6km) till uppvärmning varje gång, sen efter det kommer ju inga lättare övningar heller direkt. Så vi får se hur det går. Fyra varv på löpningsbanan är ju lite sådär… springa långt är ju inte min allra starkaste sida =)
Ingen kommentar från Martin på det, jag vet att du alltid är värst haha.
Tyvärr innefattade inte denna kursen nån fighting, utan bara träning o teknik. Jag som såg fram emot att knocka nån rejält!! Gör man det så skickas man till rektorn, så jag ska undvika det.

 

Sånna här tvingas jag dessutom att köpa

 

Tur nog bor man så nära skolan att jag alltid kan gå hem i flera timmar mellan alla mina klasser. Tar ju max fem minuter från vår dörr till klassrummet. Det är jag jäkligt tacksam över, så man slipper sitta på skolan hela dagarna.

 

Tråkigt nog har jag ju dock Filmstudies som kvällskurs på ett annat campus, som jag trodde det skulle ta max 20 minuter att gå till, men det tog 35 o jag kom dit exakt på minuten. Inte den lilla klassen alltså, säkert 50 pers. Stor som en aula var salen. Satt på en stol längst bak o hade skitsvårt för att koncentrera mig, för jag hörde knappt vad läraren sa. Att anteckna i blocket var typ lika med onödigt. Allt jag kladdat ner ser nog bara ut som total ofattbar röra just nu. Jag hoppas jag kommer in i det. Ska sitta längst fram nästa gång. Hade filmvisning i nästan två timmar o jag satt o nickade till flera gånger. Piggna till lite mot slutet när filmen blev mkt mer intressant. Sunset Boulevard hette den svartvita filmen från nångång för länge sen. Vet inte än vad jag tycker om denna kursen, men har förstått att den blir tung iaf, jobbiga uppsatser väntar.

 

 

 

Efteråt trodde jag ju att bussarna som går mellan de olika campusen (finns 5-6 stycken utspridda) skulle gå även 22 när jag slutade, men det gjorde de ju givetvis inte. En snubbe från min filmklass sa att hans farsa kom o hämtade honom snart o erbjöd mig skjuts hem o det nappade jag på för man har ju hört att man inte ska gå hem själv i mörkret i denna stan, så jag tänkte jag åker bil med två främlingar istället =)
Men jag fick massa frukt av hans farsa och han erbjöd sig att köra mig till affären ifall jag behövde handla!? Ja, för det gör man ju tio på kvällen =) De var lite knasiga båda två, men roliga. Conrad som killen från klassen hette, berättade att han förlorade sitt ”baseball scholarship when they caught me smoking pot” . Trist läge..

 

Tacksam för skjutsen hem, o när jag kom innanför dörren så börjar Malin laga mat till oss, gullig som hon är =) Blev massa snack om skolan o allt som hänt o kommer hända denna veckan.

 

Ja, det var det om det. Saknar er alla… Puss o kram o kärlek o kramar igen


Kommentarer
Postat av: Sandra

Verkar som det kan bli tungt gumman! Men det blir säkert jättekul och spännande ändå! En sak du ska lära dig att göra med de här anteckningarna, för att få rätt på dem och för att lära dig så att det fastnar är att renskriva dem när du kommer hem... ok, kanske inte så kul klockan 22-23 på kvällen, men nödvändigt, annars gör det direkt när du vaknar! DU KOMMER TACKA MIG för detta tips om du följer det och förbanna dig själv när du har tenta sen om du inte följer det! =)

Saknar dig massor här hemma ska du vet och längtar verkligen tills jag kommer dit! =)

Puss o kram

2009-02-18 @ 10:51:30
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Mar

Allt verkar tungt i borjan. Men det lossnar, uppsatserna kan jag hjalpa dig lite med.. fast da ar det USA med, du ska se att nar du lamnar in nagot halvhjartat sa finns det 25 amerikanska studenter som har gett sin uppsats allt det har och det ser ut som en Dr. Seuss bok.



Och ja.. man handlar klockan 10 pa kvallen. Eller klockan 6 pa morronen som jag. Det ar likabast.



Fick sadana knasiga kanslor nar du berattar om filmklassen, tanker jag direkt pa de lektionerna i gymnasiet da man bara satt och masserade nagons axlar, eller sov, eller peta nasan i 80 minuter.. aaah, good times.

2009-02-18 @ 15:07:00
Postat av: Sandra

Masserade någons axlar?! Fan hade jag ingen sån i min klass för?? Skit!

2009-02-19 @ 00:28:45
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Anonym

Skönt att läsa att du har kvar din sjuka humor haha, inte helt otippat att du flabbat åt en kalender fluffhundar en hel kväll/natt ;) Varför har du inte börjat blogga tidigare för, det här var det roligaste på länge! Som upplagt för succé - mästare på att svära, bitter och brutal som få och expert på att få saker o ting att gå åt h-lvete! Tack för att du nu har gett mig en mening med livet! Lycka till med löpningen, min erfarenhet säger mig att det kan behövas (tänker då på de ggr jag släpade med dig till bjärshögs idrottsplats på mellanstadiet och du efter ett halvt 400-meters varv ställde dig och tittade på medan jag svettig sprang vidare);) Att du förr eller senare kommer att hamna hos rektorn är bara något jag räknar med! Väntar fortf på mailet om detaljerna kring Lucky D. Förresten, har du kontaktat Bodylotion?? Ha det fortsatt bra och lycka till med plugget, tar ett tag att komma in i det men sen kommer det säkerligen att gå lysande för dig! Saknar dig i Sverige. CP-kallt här och när det kommer från mig så är det verkligen SNORKALLT. Jag var het och hade långkalsonger idag tom...



P.S. Låter inte som det är någon risk för pinnsmalhet under denna USA-vistelsen med tanke på munktallriken. Tycker du att maten smakar skit så räcker det med 5 munkar per dag - där har du hela energi-dagsbehovet, bra va? :P

2009-02-19 @ 23:13:21
Postat av: Annika

Jaha, namnet kanske man skulle ange med.. Ovanstående var ju givetvis från Anus

2009-02-19 @ 23:15:27
Postat av: Miichael

Haha, längtar verkligen inte tills jag får göra sånt om nu inte fotbollen kommer emellan, ser inte så kul ut :P

Hoppas du har det kul där borta, saknar diig här hemma :( <33



Du får ha de så bra, pusskram, älskar diig ! :D <333

2009-02-20 @ 02:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0