Disciplin

Självdisciplin är nåt jag saknat mycket av genom åren. Men jag lyckas ju alltid ta mig fram ändå och fixa det som ska fixas trots att mitt hjärta och psyket kanske får lida för det. De senaste månaderna har jag ju stressat som en idiot för att få genom allt så att jag kunde åka hit, för jag skjuter ju gärna upp på jobbiga saker. 

 
Jag försöker verkligen tänka på min systers råd gällande utomlandsstudier o hur man bör planera allt i förväg o ligga steget före.  Än så länge så suger jag på det riktigt mycket. Men jag börjar ändå fundera på om det bara är jag som har jävligt höga krav på mig själv, för man ser ju personer här som man undrar hur fan de ens lyckades ta sig till klassrummet. 


Med tanke på att man går en kurs i filmvetenskap, så fick jag ju hänga med under Oscarsgalan igår o se vem som vann vad osv, för det lär ju komma upp på lektionen imorgon. Synd bara att man inte sett hälften av filmerna. Idag blir alltså min läxa att se ett par av de filmerna för att kunna hänga med imorgon. Tuff läxa =) Ändå har jag ingen tid känns det som!!


Men på tal om disciplin så tvingade jag mig själv att springa en mile (1,6 km) idag, utan att stanna och få hjärt- och lungräddning haha =) Jag är lat, har kass kondition o hatar att springa, men nu blir det ändring på det! Jag ska ju springa minst en mile fyra dagar i veckan så nu känns det skönt att veta att det inte var så jobbigt som jag trodde och att jag egentligen hade klarat att springa lite till =) Woohoo!

 

Nu ska jag viga resten av dagen till ”studier”, som innebär att se film och leka med kameran.  Och pausa med en fika med Alin kanske ;)


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Debbsan! du och jag behöver inte självdisciplin! vi är för bra för sånt skit :P

2009-02-23 @ 22:14:45
Postat av: Mar

Jag kan springa med dig. Jag vet att du kan, och det ar bra att jobba pa core strength... eller sa kan man kolla pa hela twin peaks med Ben och Jerry. Funkar det med!

2009-02-24 @ 01:03:27
Postat av: Mammis

Jo, det är klart att du har disiplin. Annars hade du inte varit där du är idag! Du är jättedukig!

Puss o Kram!

2009-02-24 @ 17:52:50
Postat av: Sandra

Äsch.. det där klarar du! Det bästa med att plugga sådant man tycker om är ju just den här biten att man "måste" göra saker som man annars hade gjort ändå, som ex att kolla på film och i mitt fall, kolla i inredningstidningar och dylikt. Problemet är bara att man får en inre stress för att det känns som man inte pluggar/jobbar när man faktiskt bara gör det man ska.

Tycker du ska berätta lite mer om vad som händer i skolan, vad har du läst? Hur är kurserna? Vad handlar allt om? Hur är skolan?

Nä, nu ska jag jobba vidare här!

Vi hörs! Puss

2009-02-25 @ 11:24:18
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Anki

Fan vad ni äter hela tiden ;) Såg riktigt fint och lyxigt ut vid Venice-kanalerna. HUr kunde vi missa alla sådana pärlor när vi var där!? Trixet är nog att ha en privat "guide" som ni har. Självdisciplin kommer, det är svårt att ställa om från arbetsliv till pluggliv efter ett par år utan att ens ha öppnat en bok. Framförallt studietekniken tappar man. Men you can do it! :) Jag menar, du offrade ändå din fritid för att se på oscarsgalan och ett par filmer i studiesyfte ;) Mest imponerad är jag över att du var ute och sprang (utan att jag klämde ihop dina båda hjärnhalvor). Börjar bli rädd för att du kommer att vara i sjukt bra form när du kommer tillbaka till Sverige.. Lycka till med plugget och allt annat! Spelat ngn beer-pong än (eller det kanske är "ute" nu)!? :P

2009-02-26 @ 11:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0