Världens undergång

Kom nyss hem från filmklassen. Var tvungen att köpa koffeintabletter innan idag för att överhuvudtaget kunna hålla mig vaken alls under lektionen, och det lyckades jag med iaf. Det stod "Stay Awake" över hela förpackningen och det var ju precis vad jag behövde.



Idag såg vi Scarface, originalet från 1931, den var helt ok även om all dialog var så distad att man inte hörde vad de sa. Går genom olika filmgenrer just nu o Gangster är tydligen det vi ska fokusera på resterade veckor. Brukar gilla den typen av film, så det ska nog bli intressant.



Iaf, vi fick ut våra prov idag från förra tisdagen. Gick ju inte exakt så bra som jag trodde det gick, men fick 76/100, vilket suger, men det blev ju nästan ett B. Jag hade tydligen inte utvecklat tillräckligt på uppsatsbitarna som var i slutet som jag inte riktigt hann med för att man lade för mkt tid på frågorna som kom innan. Fick bara 90 minuter på oss att svara på massa frågor o skriva två uppsatser.
Jag inser att jag suger på engelska, det tar lika lång tid för mig att omvandla allt jag tänker på svenska till engelska, som det tar för en gravt handikappad person att klämma fram en halv ofattbar mening.
Om två veckor ska jag lämna in en 5 sidor lång uppsats om Visual Design & Composition i filmen No Country for Old Men. För övrigt en jävligt schysst film, men kan ju inte påstå att jag i nuläget vet hur fan jag ska lyckas skriva så mkt.
Jag är på lite dåligt humör, vet inte om det märks.

Alla har panik av den jäkla influensan också. Undvik folksamlingar, säger dem... jo men lycka till när man går på college med tusentals elever och åker kommunalt nästan varje dag. Min lärare sa till oss idag att vi inte fick komma på lektionen nästa gång ifall vi kände oss sjuka. Nästan så att man önskar man blir sjuk =)
Lupe börjar snacka om apokalypsen. Tjatar om att det konstiga och kalla vädret i LA är tecken på att världen förändras och det är därför influensan kommit och att människan förstör världen... Lika happy som jag haha =)



Jag är så trött nu men måste plugga. Jag känner som Alin gjorde igår när hon var så jäkla bakfull o skickade ett sms till mig "kan du köpa med dig en pistol på vägen hem så att jag kan skjuta mig själv? Tack!"

Kommentarer
Postat av: Mammis

Hej stumpan!

Vart har din "jävlarinamma" tagit vägen?? Du är såååå negativ till allt? 76/100 är väl skitbra om du nu visste hur svårt du hade för det =)



Visst, det här med influensan är ju ingen rolig grej och svårt att hålla sig ifrån folksamlingar som sagt, men det är ändå viktigt att man tar det på allvar. Blir du lite förskyld eller får lite feber så MÅSTE du gå till doktorn omedelbart.



Och det här med nästa uppgift, ta tag i det meddetsamma! Gör lite varje dag, om det så bara är en fem sex meningar, det som är gjort är ju gjort ialla fall.



Puss o Kram o upp med humöret!

2009-04-29 @ 10:48:46
Postat av: Sanca

Tja.. tycker du gor bra ifran dig, sa upp med hakan, man kan inte gora mer an sitt basta och du maste ha roligt och njuta av tiden ocksa!

Puss

2009-05-01 @ 09:49:04
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Mar

Du Lotten, hon ar svarlagad den dar tjejen!! Jag har forsokt.



Och nar det kommer till sprakt ar man knappast till hjalp som snackar svenska med henne heller. Men jag far henne att skratta.. det ar basta meducinen har jag hort. Det ar val bra.. val.. ??

2009-05-01 @ 22:13:04
Postat av: Mar

Det AR bra!

2009-05-01 @ 22:19:35
Postat av: Mammis

Det är bra att du får henne att skratta Martin, fortsätt med det =)

2009-05-02 @ 01:29:15
Postat av: Annika

Haha, köp hem en låda med dundertabletter till mig :D

2009-05-03 @ 15:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0