www.debbiedoesisbergssallad.glögg.se

Kommentaren jag vaknade till när jag satte mig vid datorn, samtidigt som jag blev kallad "surpuppie".

Än så länge har mitt spring break inneburit ett sjuhelvetes massa filmtittande. Kul, tänker vissa kanske. Men när man sett samtliga filmer inom loppet av 8 veckor och nionde veckan måste se alla en gång till, så är det inte lika kul längre. Vinnaren var i alla fall Blow out från 1981 med ingen mindre än en smal John Travolta i huvudrollen =) Den hade mycket en bra 80-tals film ska ha. Det är action på en helt annan nivå än dagens skitfilmer, fula men häftiga kläder och frisyrer, grymt lökigt soundtrack och John Travolta var aningen schysstare då än vad han är i nuläget.



Var en "liten sväng" uppe i Beverly Hills och Hollywood i söndags med Malin o Sophie. Vi gjorde alla fel val man kunde göra, det går inte ens att förklara utan att skriva en hel bok, men jag ska göra mitt bästa =) Till att börja med var det ju påsksöndag, vilket utåt sett inte såg ut som om att en jävel brydde sig om det här. Men vi kom efter några timmars promenerande (utan att skämta gick vi säkert minst 15 km för att vi valde fel väg, missade bussar, skulle ta "genvägar" osv) fram till Beverly Center där vi tänkte äta o säkert även handla nåt vi inte hade råd med. Men då kommer vi in i köpcentret, som är typ som Väla fast jävligt mkt större och 5 våningar högt, och inte en enda butik är öppen. Varför har de då öppet i köpcentret?? Kändes som att gå omkring i köpcentret i Dawn of the Dead, man väntade bara på att en hord zombies skulle börja äta på en.
Det var bara att åka ner fem våningar igen, ut på gatan o ställa sig frågan "vilken gata är den närmaste bussen hem på?". Vi valde givetvis fel, så vi gick upp för samma skittråkiga gata igen innan vi kom till Santa Monica Boulevard som hade en buss som gick ner till mitt favvo sushi-ställe nere vid 3rd Steet. Sitter där inte nån jävligt knasig person på bussen så är det nåt jävligt knas med bussen, denna lät som om den gick på en båtmotor eller nånting, men mina höfter kändes som om att de skulle sprängas och fötterna hade svullnat o växt sig ur kängorna typ, så båtbussen var uppskattad.

Jag vet att jag inte fick gå sådana sträckor, men det var INTE planerat. Men kan säga att min medicin hjälper inte ett skit. Den gör mig bara trött o gnällig. Ringde doktorn men han var inte tillgänglig o ingen ny tid fanns hos honom innan den 27e april. Det blir kundvagn eller nån form av skottkärra eller annat transportmedel för mig under festivalen i helgen =)

Kommentarer
Postat av: Mammis

Du får ju faktiskt tänka lite på vad du gör med dina ben. Du får ju bli hemma från festivalen helt enkelt. Dina ben får väl komma i första hand.

Det kan ju inte vara bra att du går överhuvud taget när du har ont och medecinen inte har hjälpt. Då måste ju tillståndet ha blivit ännu värre. Skärp dig!

Puss, puss VILA!!!!!

2009-04-15 @ 12:56:44
Postat av: Anonym

Men, jag kan ju inte sitta inne o glo bara. Och festivalbiljetten kostade mig 308 dollar!!!! Så dit måste jag, men kommer ta det lugnt, jag lovar.

2009-04-15 @ 21:10:58
Postat av: Mar

Inga problem, Liselott! Jag ska ta hand om Debbie pa festivalen.. och borjar hon stodda dig aker hon pa en propp. Eller nja, iallafall ser jag till att hon inte far springa omkring pa egen maskin. Jag ska se till att hon inte behover ga overallt.. och att.. eh, ja... ska forsoka laga henne helt enkelt. Lita pa mig, jag ar toppenfenomenal jattebast pa allting..

2009-04-16 @ 18:17:55
Postat av: Mar

2009-04-16 @ 18:18:46
Postat av: Mar

2009-04-16 @ 18:19:43
Postat av: Mammis

Jadu, Martin.... lyckas du med det så står du högt i kurs.... =)

2009-04-17 @ 10:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0